10.8.11

Pinnacle Studio 15 - recenze knihy

Na následující adrese jsem vystavil podrobnou recenzi nové knihy GRADY: Pinnacle Studio 15. Adresa: http://www.akamonitor.cz/recenze/pinnstzd15.htm
Josefa Peckovského není třeba zvlášť představovat. Jeho knihy patří k tomu nejlepšímu, co může český knižní trh uživateli počítačů nabídnout. Jeho nová kniha podrobně popisuje práci s nejnovější verzí oblíbeného programu Pinnacle Studio, tentokrát ve verzi 15.
Úvodní kapitola vás seznámí s Pinnacle Studio a jeho prostředím, dovíte se, co je projekt a řekneme si také něco o základním nastavení programu, a také s importem videa, který je díky moderním kamerám zaznamenávající video na pevné disky a paměťové karty, stále jednodušší. Druhá kapitola popisuje střih videa na časové ose, a to jak obrazové, tak i zvukové složky. Dočtete se, jak sestavit film, jak vybírat scény pro své video, jak upravovat jejich délku. Dovíte se také, jak vkládat do projektu statické obrázky. Současně se zde dovíte, jak přidat do projektu přechody, a více prostoru dostane i novinka posledních verzí – filmové titulky. Stěžejním tématem další kapitoly jsou obrazové i zvukové efekty. Dočtete se zde, jak efekt přiřadit a jak zvolit klíčové snímky, aby se účinek efektu měnil během promítání scény. Velký prostor je věnován efektům v překryvné stopě, tedy obrazu v obraze a chromatickém klíči. Do knihy je dále vložena kapitola o speciálních efektech. Je to jakási kuchařka, která vám ukáže, jak pomocí Pinnacle Studio udělat stejné triky, jaké můžete vidět v mnohých filmech, jedním z těchto příkladů by mohl být třeba prsten princezny Arabely. Závěrečná kapitola je věnována exportu videa, a to především na disky DVD. Současně se přitom popisuje i sestavení menu disku. Kniha je doplněna malým slovníčkem pojmů, s kterými se v oblasti střihu videa můžete setkat. Aby v textu knihy autor s čtenáři vzájemně porozuměli, bylo třeba sjednotit názvosloví. Je tomu tak proto, že v běžné praxí se používají pro stejné věci různé pojmy.

Obsah
I. Začínáme
2. Sestavujeme film na časové ose